5 szuper játék

Egyszerű szabályok, könnyen beszerezhető kellékek.

Ötletek a minőségi idő eltöltéséhez.

Amőba 

1. változat: 3×3-as táblával célszerű kezdeni. Kettő játékos számára kiváló. A kellékek újrahasznosítottak is lehetnek: megfelelő számú (kétféle) kupak. Felváltva raknak 1-1 kupakot a játékosok. Az nyer, akinek sikerül függőlegesen, vízszintesen vagy átlósan kiraknia 3 kupakot.Ugyanezzel a szabállyal lapon is játszhatunk külön jelölést használva: X 0

2. változat: Kissé nehezebb és tovább tart a játék 4×4-es táblán.

3. változat: Tovább nehezedik a játék, ha már nem csak üres helyre rakhatunk korongot, hanem a másik tetejére is: téramőba. 4X4-es táblán maximum 4 korong kerülhet egymásra. 

Quarto 

A játékszett: Egy 4×4-es játékmező.16 darab  négyféle tulajdonsággal (magas vagy alacsony, kerek vagy szögletes,lyukas közepű vagy nem lyukas, világos vagy sötét) rendelkező bábu.

Játékszabály: A játékot ketten játsszák. Egymás után tehetnek babut a táblára. Az ellenfél azt a bábut teheti le tetszőlegesen a táblára, amelyet a kezébe adunk. Az nyer, akinek sikerül úgy alkotnia egy négyes sort, hogy legalább egy tulajdonságban megegyezzenek a bábuk. (Matematikai logikai készlettel is lehet játszani.)

 Reversi 

A játékot két játékos játssza. Kezdőállásban 4 korongot kell a mező közepére tenni, átlósan 2 fehéret, két feketét.  A játékosok felváltva helyeznek el egy-egy korongot a táblára úgy, hogy a letett korong egy vagy több ellentétes színű korongot fogjon össze függőlegesen, vízszintesen vagy átlósan. Ekkor a közrefogott korongokat átfordítja a saját színére. Fontos, hogy a fordítás mindig csak az újonnan lerakott koronghoz viszonyítsuk. Ha az egyik játékos nem tud rakni korongot a szabály szerint, passzol és újra a másik játékos rakhat.  A játék akkor ér véget, ha megtelik a tábla vagy egyik játékos sem tud rakni. Az a nyertes, akinek több korongja (színe)van a táblán.

 Reversi készlet híján is tudtok játszani: sakk tábla + matematikai korongok (piros-kék)

 Dobble 

 A játék jellemzője , hogy minden esetben két lapot nézve  egy olyan formát, rajzot, figurát  találunk, amely  mindkettőn szerepel. Olykor méretbeli különbség lehet. Több szabály alapján is használhatjuk a játékot. Érdemes a leírás szerinti sorrendben kipróbálni a játékot, mert az első szabály egyszerűbb, míg az utána következők egyre több figyelmet és gyorsaságot igényelnek.

 1. változat: Több játékos is játszhat egyszerre, lényeg, hogy egyformán jól lássák a lapokat. Az osztó két lapot egyszerre lerak az asztalra felfelé fordítva. Aki leghamarabb felfedezi és meg is nevezi, melyik kép szerepel mindkettőn, viheti a lapokat. Ha egyszerre mondják ketten is, előre érdemes megbeszélni, hogy felezés legyen-e: egy-egy lapot kapnak, vagy 2-2 lapot kapnak a pakliból kipótolva.  Így folytatódik a játék, míg el nem fogynak a lapok. Aki több lapot gyűjt, ő a nyertes.

 Ennek egy másik módja: Ha vállaljuk az osztó szerepét, és minden játékos elé teszünk 2-2 lapot. Mindenki csak a sajátját nézi. Ha megnevezte az azonos figurát, az osztó gyorsan újabb 2 lapot tesz elé. 

  1. változat: Rabló játék 

Ebben az esetben az asztal közepére kerül egy lap. Minden játékos elé kerül 1-1 lap, igyekezve egyszerre asztalra tenni. Minden játékosnak először a saját lapja és a középső lap azonos formáját kell megkeresnie, megneveznie. Ekkor csak a saját lapját viszi, a középső az asztalon marad. Ezek után társa lapján is keresheti, ha hamarabb megtalálja, az ő lapját is viheti. Akinek a lapját “elrabolták”, abban a körben nem szerezhet már lapot.

 3.változat 

 Ebben a játékban a játékosok között kiosztjuk a lapokat, mindenki ugyanannyit kapjon. Kézbe veszik a lapokat, kézben tartják felfelé fordítva. Egy lapot középre teszünk az asztalra kezdéskor. Mindenkinek a kezében lévő legfelső lapot és az asztalon lévő lapot kell néznie. Ha megtalálta az azonos figurát, nevezze meg és tegye rá az asztalon lévő lapra. Így már ezt a lapot kell mindenkinek a sajátjával összehasonlítania. Akinek hamarabb elfogy a lap a kezéből, ő a nyertes. 

 Szoliter 

A játék kiinduló helyzete: Mindenhova tegyünk korongot, kivétel a középpontban lévő hely.  Lépni úgy lehet, hogy egy szomszédos  korongot átlépve üres helyre kell érkezni. (a vonaljelzés szerint lehet lépni, így vízszintesen, függőlegesen, átlósan, jobbra-balra,  le és fel is) Ekkor az átlépett korong a játékosé lesz. Cél: minél több korongot gyűjteni. Ha már kevés a korong és így egyik sincs a másik mellett, lépni lehet a koronggal bármelyik irányba egyet. Addig tart a játék, amíg végül csak egy korong marad a táblán. A játék győztese, aki több korongot tudott szerezni a játék folyamán.

Kellemes játékot, hasznos időtöltést kívánok!